Sider

fredag 27. november 2009

Tunika / selekjole

Å finne et brukbart mønster på "hjertekjole" var vanskeligere enn jeg hadde trodd...
Jeg har vel kjøpt fire/fem forskjellige mønstre, og prøvd å sette de sammen til noe som kunne brukes. Men det ble liksom ikke helt som jeg ønsket.
Og for å ikke klippe istykker det flotte ullstoffet som jeg kjøpte, har jeg klippet istykker opp til flere fleecepledd for å "øve" meg.....
Med resultat at jeg så ut som en dårlig påkledd potetsekk......*sukk*......
Så på onsdag snakke jeg med Anne Kristin på telefon, og hun foreslo at jeg kunne finne en kjole som jeg hadde hjemme og bruke den som mal....
Så sagt, så gjort.
Jeg bruker jo masse tunika`r / selekjoler, så jeg fant en i skapet og satte i gang med å klippe.
Jeg har vært på Soff og Stil og kjøpt litt stoff, så jeg tok det
billigste, i tilfelle det skulle bli helt krash igjen.
Å sy i skikkelig stoff er jo noe helt annet enn disse fleecepleddene da.......
Og faktisk så ble sluttresultatet ganske så bra.......syntes jeg selv ivertfall.....




Hadde lyst på litt pynt på. Så da var det å finne frem heklenåla, (ikke at den ligger så langt unna da...hekler jo stort sett på noe bestandig...) finne en oppskrift, og hekle noen blomster. I midten har jeg festet en perlebrads jeg hadde i boksen på hobbyrommet mitt.


Lomma er laget som blomsten, men jeg har heklet videre på baksiden, så det blir en "bestemorrute".....
Navntagen er mitt personlige stempel som jeg har stemplet på, og sydd fast i lomma, som en liten signatur...


Har flere stoff på lager, så det dukker nok opp flere sånne kjoler etterhvert.
Men nå må jeg begynne å brette litt tøy og pakke kofferten.
Flyet går i morgen tidlig.

Ha en fin uke.
Det har jeg tenkt til....

5 kommentarer:

Anita Thorsen sa...

Wow, så flink du er. Du kan jammen mer enn å lage kort. Dette fikk jeg også lyst til å prøve en gang.

God tur til de varmere strøka :)

Marit sa...

jøss..så fine de ble..kan jeg bestille en eller? hadde vært kult med en i julerødt :)

Hanne sa...

Den ble kjempefin Hege!

Kristoffa sa...

Kjolen din ble knallfin!!!!! Jeg har også erfart det samme som deg; det kan være like greit å lage sitt eget mønster ut fra plagg en allerede har.
Ha en fin adventstid!

ElinPelin sa...

Knallbra! :o))
Du har tydelig mange talenter:o)))

Å skape noe vakkert gir så mye positiv energi, og jeg skjønner hva du mener med å "ikke bruke seg opp". Men, det er samtidig viktig å la seg rive med og seile på inspirasjonsbølgen! Plutselig er man sliten, og da gir kroppen beskjed - Litt søvn, og så er det på'an igjen!

Glad førjulstid!

Klem fra elin

Related Posts with Thumbnails