Sider

søndag 21. mars 2010

Årsmøte og shopping

I går var jeg sammen med LeKaQuilt på årsmøte i Norges Quiltelag.
Det ble arrangert i Stokke.
Vi var ikke med på selve årsmøte da, men vi snoket rundt i butikkene som hadde stand der.
Og gosh så mye flott!!!
Jeg hadde en ting på lista mi, og det var skinn-fingerbøll, og endelig fant jeg en butikk som hadde det, så nå kan jeg sy uten å få hullete fingre...
Jeg syntes det ser så fint ut med sånn stitchery på teppene. Så jeg bestemte meg for å prøve å lage det. Så da måtte jeg jo ha litt utstyr. Og hos Cathrines QuilteStue fant jeg alt jeg trengte..... På veggen der hang det et aldeles nydelig teppe, med de flotteste stitchery-motiver. De hadde ikke mønsteret på lager, men de skulle sende det til meg iløpet av uka. Gleder meg til å prøve.....

Hos Lines Hobby demonstrerte Åsunn noe nytt..... Limpulver som erstatter sånn stryke-på-på-baksiden-stoff..... Strø på, og stryk over....og vips.... ingen spraylim eller tråkling trengs.... Gjenstår å se om jeg får det til da..... Strykematte til aplikasjoner eller varmebehandling ble også med derifra..... Ja, og to stoffer til sengeteppe til hytta.

Røde og hvite stoffer, fra Lille Stasjon og Quiltegården, også til sengeteppet til hytta.
Nå ligger de nyvasket på benken og venter på å bli strøket...
Flere stoffer fra Quiltekroken.
Der bestilte jeg også et mønster på en bordløper, som jeg får tilsendt i posten....


Nå skal det bli mye sying fremover....
Må bare gjøre ferdig noen andre prosjekter først......
Kan noen låne meg et ekstra par armer og noen timer...??......

4 kommentarer:

Tovepia sa...

Trenger alle armer selv, men skjønner følelsen;)
Kjempefine stoffer, så det blir spennede å se hva resultatet blir;)

Nyt kvelden og klem fra meg;)

Tinas sa...

Herlig shopping:)

LeKaQuilt sa...

Hallo, Tusen takk for en herlig dag. Det var morro :o)

Bente sa...

Flotte stoff du har shoppa!
Her er det berre å følge med, blir spennande å sjå kva du lagar.

Dette limpulveret var smart...det kunne eg tenkt meg å fått demostrert.

Skulle gjerne lånt deg både armar og tid, men akkurat no treng eg dei sjølv ;-)

Ha ei kreativ veke :-)

Related Posts with Thumbnails