Sider

mandag 18. november 2013

Project Life


Underveis mens jeg har laget alle albumsidene til Amelia, har jeg, etterhvert som jeg har scrappet bare ett bilde, hatt behov for å ha med flere bilder sånn at de forteller hele historien bak opplevelsen. Jeg handlet inn noen albumsider med forskjellige lommefordelinger, som passet inn i scrappe-albumet mitt. Der kunne jeg sette inn enda flere bilder.
På noen av sidene hadde jeg ikke nok bilder til å fylle en hel side, så der klippet jeg bort en rad med lommer. Etterhvert ble det et spennende album å bla i, med litt ulike sider.
På scrappemessa i Skedsmohallen i høst kom jeg over en stand som solgte forskjellige albumsider, og ferdig lagde kort/ark som passet oppi lommene. Noen med mønster og andre med tekster..
Gjett om jeg hadde kommet til "himmelriket" da.....*dån*
Og alt dette hadde et navn; PROJECT LIFE..
Så uten at jeg visste det, hadde jeg begynt med dette i Amelias album, om enn på min egen måte.

Her har jeg kopiert fra Hobby_kunst hva det står på siden deres om Project Life:
Historien bak Project Life kommer fra Becky Higgins egne erfaringer med scrapbooking og det å ivareta små & store minner. Becky erfarte som mange av oss andre at vi tar tusenvis av bilder som bare blir liggende i en skuff eller i en mappe på pc'en. Og når vi skal starte å sette dette inn i album så har vi så mange bilder at vi gir opp før vi har begynt.


Denne populære måten å lage album er enkelt, raskt og trenger ingen forkunnskaper! Du fremkaller eller printer ut bildene, sklir bildene ned i de forskjellige lommene og skriver på de ferdige journal-kortene. Du trenger ingen saks, lim eller scrapbook erfaring! Dette er back-to-basis steg som gjør det enkelt å ta vare på små & store minner fra ferieturer, hverdagen, oppveksten, familien eller noe liknende. 

Forrige lørdag var jeg bedt i navndagsfest til lille Lykke.
Og gaven ble starten på et Project-Life album, som de forhåpentligvis fortsetter å fylle med koselige minner.....











Og det kommer vell ikke som noen stor overraskelse at dette er noe jeg kommer til å fortsette med videre... :-)

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails